från sjukis till friskis

Jag har legat däckad några dagar nu: feber, ont i lederna och torrhosta. Nu som efterbörd har jag börjat nysa och snora en hel del, men jag känner mig bättre.

Här på Kungsgatan diskuteras Stieg och Eva. Efter Skavlan igår, känner man ju att man sympatiserar med brorsan, snarare än den bittra sambon, eller vad tycker ni? Dom gifte sig inte och det fanns inget testamente och därmed får man inte ett jota om nån av parterna går och tvärkolar. Vet inte om den där sambon verkar så supersympatisk hur som helst, hon är så grinig och nu börjar hon skriva böcker om sig själv och karln också...ett annat sätt att få pengar. 20 miljoner dög inte, bara en sån sak. Samtidigt kan jag ju förstå henne, men hon har ju faktiskt bara sig själv och sin döda sambo att skylla. Som Beyonce så klokt sagt: if you like it then you should have put a ring on it!

Många vill inte gifta sig nu för tiden, av olika anledningar. Men det finns anledningar till att ekonomer alltid rekommenderar att man gör det för gemensam, ekonomisk trygghet. Låter oromantiskt, men man slipper bli bitter som Eva i alla fall!


Kommentarer
Postat av: Nattyxne

Sv: Jo jag har prövat att gå utan i många år, men kan jag slippa så är det liksom inte ett alternativ. (Stora blöta pölar är en petitess i sammanhanget, det är omgivningens näsor som får lida värst.) Men har hört om en del som använt Absolut Torr under en längre period och sen har svettningarna hållit sig borta även sen de slutat med det. Jag hoppas på det. :-)

2011-01-22 @ 17:33:34
URL: http://kasdunochbaldrian.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0