arbete med flyktingar

Igår deklarerade jag till Stig att "på Migrationsverket skulle jag då aldrig kunna jobba" och idag ser jag i tidningen att de söker folk i Boden. Nu när jag har viss arbetserfarenhet av dessa frågor, men från ett annat perspektiv, är det möjligt att jag skulle kunna komma ifråga... Nog skulle det sitta fint med ett arbete på en statlig myndighet, om inte annat låter det tryggt och är kanske rentav välbetalt?

Tyvärr skulle det aldrig gå. De inblickar jag fått i asylprocessen pekar för mig bara i en riktning: att vara medmänniska till en flykting känns otillräckligt nog, om jag skulle byta roll till myndighetsutövare skulle jag aldrig kunna sova om nätterna.  

Kommentarer
Postat av: Nattyxne

Lite samma som att bli handläggare på Försäkringskassan kan jag tänka, fy vilket stålpansar det måste krävas. Jag skulle heller aldrig i livet stå ut.

2011-01-14 @ 13:16:38
URL: http://kasdunochbaldrian.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0