Läsa ledarskap efter pizzabak

Diskberg och studier visserligen, men i stora drag är jag ledig idag. Stig däremot har tagit på sig att jobba både lördag och söndag, FRIVILLIGT. Då får man ju nästan skylla sig själv... Så jag ska försöka hitta mig lite studiero och inte bli distraherad av någon tv-serie eller annat.

Igår kväll var jag pizzabagare och gick loss med tomatsås, champinjoner, lök, stark turkisk korv, olika ostar mm. Ibland är det så roligt att laga mat ordentligt: göra en jobbig deg som ska jäsa i flera omgångar, koka en rejäl tomatsås som får puttra in sina smaker lääänge. Gott blev det! Gästerna gick trötta & förhoppningsvis nöjda hem på kvällskvisten och jag har sovit som en sten hela långa natten. Note to self: vin hjälper mot eventuella sömnsvårigheter...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0