Joppa, joppa!

Å, vad jag gillar mina jobb. Måste bara säga det. Känns bra!

Tidsmässigt arbetar jag bara motsvarande halvtid ungefär, så det lämpar sig ju när jag studerar 50%. Men jag är engagerad och känner att det jag jobbar med är roligt, intressant, svårt och givande. Så det ger mer än vad tidigare jobb på heltid gjort!

Bland vänner och bekanta är det så olika om man jobbar med något man brinner för eller nåt som ger lön eller om man inte har arbete. Jag har ju provat på det sistnämnda ett tag och det är väldigt påfrestande, men lärorikt om det är en kortare period. Jag varit tvungen att lära mig mycket om mig själv: vad vill jag egentligen och vad är jag bra på egentligen? Svaren kan ibland överraska eller ta tid att få fram! Sen är det också lite slumpen som avgör vad det blir till slut...

För mig personligen, som tidigare ofta haft "brödjobb", är det en kick att jobbet betyder mer, betyder något för nån annan människa, eller handlar om saker jag har stort intresse av. Sen är det bara en fet bonus att få arbetsgivare som uppskattar & uppmuntrar en och gläds om man tar egna initiativ!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0