Baby!

Känner ett kreativ sug sådär i maggropen. Skulle vilja ta en vecka och bara måla och skriva dikter! Nej, kanske mer essäer, men ändå! Just skrivandet är det väl hög tid att man börjar producera något annat än diverse bloggdjupdykningar och dagboksspill? Om man ändå är på g menar jag? Ge mig en spark i rätt riktning nu någon...

Blir så glad när jag hör den dagliga rapporten från Egypten. Känner mig mer sugen än nånsin på att resa dit, jag som alltid drömt om detta land. Nu har egyptierna inte bara en mäktig och fascinerande historia utan också en framtid som man kan hoppas på! Skönt att trista uppfattningar om demokratifrånvända araber får sig en törn.

Alla hjärtans dag bjöd på fiskpinnarsmiddag. & sen har jag sett Klass 9A, vilket är så oerhört peppande! (Nästan så att jag vill förbereda en mattelektion och köra på fritidsgården...) Uppmuntrande, kompetenta och vettiga pedagoger är bland det bästa jag vet!  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0