Vardagsskapande rutiner, tack!

Inser att folk är här fast jag är borta. Och då menar jag borta i mer än en bemärkelse... Förra helgen var jag ju fredag till måndag i Uppsala/Stockholm. Innan dess var jag djupt inne med näsan i kurslitteraturen. Nu sen jag kom hem kan jag väl inte påstå att jag varit allmänt borta, men nästintill...



Det som jag tampas med är förstås (ni känner mig) det där med att komma in i en fin student-som-läser-på-distans-rutin. Läsa varje dag några timmar. Men nu är jag mest orolig för jobbiten. För skaffar jag mig inte ett snart, är jag så illa tvungen att läsa heltid. Vilket kräver att jag hittar nåt annat vettigt att plugga. Nu kan det visserligen lösa sig så att jag kan tillägna mig det i min examen så småningom, men det känns ändå stressigt. Inte-som-jag-hade-tänkt-det-stressigt.

Annars växlar hösten mellan varm, solig och eländigt kall. Men vad gör det när man har valet att glädja sig åt, träning att utföra, jobb att söka, promenader att gå, vänner att träffa och böcker (som ligger i travar) att läsa!

Kommentarer
Postat av: MT

Jag har också blivit student igen. Jag läser en 50% kurs på arbetstid, bara inte med 50% av en arbetsvecka direkt avsatt för detta... Jag skulle mörda för att få vara vanlig heltidsstudent igen, gräva ner mig i litteratur och vara PÅLÄST. Suck. Hoppas det löser sig för dig!

2010-09-14 @ 13:46:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0