Valtrötthet

Jag tänker inte skriva om valet. Allt är redan uttömt här hemma och på facebook... För mig mattas vänster-högermotsättningen av med tanke på den nya färg som blivit invald. När då Ohly häver ur sig att det är högerns fel blir jag bara så less. Ingen av de etablerade partierna delar Jimmy Åkessons åsikt i integrationsfrågan. 5,7 % av väljarna fastnade dock för något hos Sd. Trist, men det är något vi får lära oss att förhålla oss till och framför allt försöka göra något åt!

Valets slutspurt och resultat har dränerat mig något. Jag har också åkt på Stigges förkylning lagom till att han börjat tillfriskna. Så igår jag var låg och trött. Idag ska jag ägna mig åt studier och ikväll ska jag träffa en rödakorsetgrupp här i stan. Det blir intressant.


Kommentarer
Postat av: Gröna Anna

Sv: Visst är den, för det mesta. Jag bor ju i stan jag med, men fördelen med att den är så liten är att det går fort att ta sig ut ur den. ;-)

2010-09-21 @ 12:24:55
URL: http://www.metrobloggen.se/gronaanna
Postat av: Gröna Anna

Sv: Ja jag vet precis, uppväxt i en liten by som jag är... det är fortfarande "hemma" för mig, och alltid lika svårt när jag måste åka därifrån (föräldrarna bor ju kvar så jag hälsar på ibland).

2010-09-21 @ 17:54:27
URL: http://www.metrobloggen.se/gronaanna

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0