På besök i trädhotellet

Igår var en riktigt fin dag: vädret var underbart varmt och vi var ute på äventyr mest hela dan.
Först cyklade vi en runda till Porsön och fick oss lite frisk luft. Sen lunchade vi på stan med Malins gäng. Efter det bar det iväg till Harads...en by som numera är känd för sina trädhotell, ett fenomen som verkligen tilltalar mig (jag har ju som bekant barnasinnet i behåll). Hemsidan är inte riktigt igång, men ni kan googla på Brittas pensionat, så kommer ni till rätt ställe. Tills vidare kan ni se på mina fina bilder därifrån och börja spara ihop dom 3200:- per natt som det kostar...

Först fikade vi i byn. Det var ju trots allt en lång väg att köra.


Sen körde vi tillbaka till pensionatet, som är ett gammalt ålderdomshem, k-märkt och fint.


Efter instruktioner tog vi oss slutligen till trädhotellrummen, som är fullt utrustade med toalett och bekvämligheter. Vi fick inte gå in i rummen, men att se utsidan räckte långt... Den första vi såg var nästan lite för läskig för min del, höjdrädd som jag är. Kolla på hängkonstruktionen - att det kan hålla!


Nästa var otäck på sitt sätt, men ändå intressant. Man kan undra hur känslan där inifrån är?


Bastu med relaxdel på botten!


En stuga som hämtad ur sagornas värld kan skådas nedan. Min favorit!


Den sista och kanske häftigaste "kojan" är en spegelkub vars bilder jag har problem att få ut här. Kommer i senare inlägg! Slutsats: Harads är väl värt ett besök!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0