Life of Ludde



Ludde växer och växer. Sover mest. Annars är han skogstokig och jagar kottar, toarullar, fötter, presentpapper och annat roligt som kommmer i hans väg. Jag sörjer lite å hans vägnar att han inte får vara ute i en skog och upptäcka saker, jaga råttor och fåglar osv. Helst av allt vill jag ju att han ska få vara ute. Men det går ju inte här, på Kungsgatan. Och för att ändra det i en handvändning krävs en trisslottsvinst. Och några såna har jag inte köpt på evigheter...

Ikväll ska vi gå och lyssna på ett föredrag om Vietnam och Laos. Gratis på Kulturens hus, tror det var nån från Läs & res som ska visa bilder och berätta. Det blir nog det enda vettiga jag gör idag. Bortsett från en hemlig grej jag gjort. Men den kan jag ju inte berätta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0