Korsbefruktning


Jag ska strax packa gymväskan och möta upp Sara C på Helex. Eftersom höften börjat göra sig påmind måste jag börja gå regelbundet nu, ca 3 ggr/vecka, alternativt ha ont. Köpa bra skor står också på hålla-höften-nöjd-listan, men det kostar pengar som jag inte har.

Men livet är inte eländigt för det. Solen tittar fram emellanåt här i Luleå idag. Vi tog en kaffe på stan efter lunchen idag, det var skönt att komma ut lite. Jag har nämligen lite svårt att koncentrera mig på min läsning - men jag läser åtminstone.

Igår var första och enda träffen på en kurs jag läser här lokalt: Kvinnligt ledarskap heter den. En fördel med att läsa flera saker som speglar samma ämne är förstås att kurserna korsbefruktar varandra. Här i Luleå kommer exempelvis kursen fokusera mycket mer på grupparbete och diskussion, trots att den är helt på distans, vilket gör att man får lite mer input av andra människor och inte bara av kurslitteraturen... Känns bra.

Imorse gick jag förresten och klippte mig hos stans nya salong. 220 pix kostade det endast, och jag är nöjd med både pris och resultat. Bilder kanske kommer...


Kommentarer
Postat av: Julia

vilken salong är det? Har inte klippt mig på två år så det börjar bli dags :D

2010-09-15 @ 18:33:01
URL: http://holio.blogg.se/
Postat av: Katarina

Den heter ev. Din salong. Tror jag... Enkelt och utan krusiduller. Ligger mellan stadshuset och Statoil på vad nu gatan heter.

2010-09-15 @ 18:39:32
Postat av: Gröna Anna

Vad är det du tränar för nåt? Jag beundrar alla som tar sig iväg till ett gym för att träna, själv är jag verkligen inte den typen. ;-)

Sv: Oh ja, det är så lätt att hamna där utan att ens märka det själv förrän det är för sent. Tack för pepp!

2010-09-15 @ 19:01:40
URL: http://www.metrobloggen.se/gronaanna
Postat av: Malin S

Gatan där frissan heter är Råstugatan :)



Hälsn, gamle postisen som ff e lite arbetsskadad :) Ha det bra Kat!

2010-09-15 @ 19:49:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0