Livet är underbart!

Jag hittar inte laddaren till min kamera! Kris på fotofronten med andra ord. Men det finns en hel del högar där batteriladdaren kan ha gömt sig, så jag får gå en runda till och leta.

Idag har Malin kommit förbi och alla har uppdaterat varandra om senaste nytt. Händer mycket för henne nu! Hennes lilla vovve och vår växande kisse jobbade vidare på att bli kompisar...

Dagen har annars i stora drag ägnats åt att bolla idéer hit och dit. Det finns så mycket jag vill göra! Det lustiga är att det är en sån process, detta att vara människa. Måste säga att tiden sen jag slutade på posten har varit extremt händelserik om jag ser till mitt inre liv, och till det som jag formulerat allt eftersom. När man väl kommer igång hamnar man liksom i ett idésprutande hjul. Sen kan själva förverkligandet gå trögt eller lätt beroende på tur, mod, kontakter, ekonomi mm. Men att ha en utstakad riktning är så skönt! Att veta vad man vill, om än på ett ungefär, och att det bara är en tidsfråga innan man når dit är rentav underbart!

Här har ni en bild på nåt sött, romantiskt och umeåskt: tårtkärlek på Nya Konditoriet...





Kommentarer
Postat av: Malin

Haha, det var en fin bröllopstårta det där, speciellt brudparet som syns nertill på bilden där bruden drar upp brudgumen :)



Ja, de små liven, Svea och Ludde, kämpar på med varann. Imponerande att Ludde var så pass nyfiken och gick efter Svea hela tiden och släppte henne inte med blicken :) Det går framåt, sakta men säkert. Har fått låna busiga Tina över natten (Thomas har varit på Cape east med jobbet), så gissa om jag myst med 2 mysvovvar i sängen :)



Ska på anställningsintervju på Iris hadar på fre kl 8.30. Håll alla tummar för detta jobb på Porsön!!!! Vill HA!!!!

2010-10-05 @ 09:19:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0