kristalldiffus

Måndagar. När man inte har ett vanligt jobb och en vanlig jobbvecka, borde ju veckodagarna tappa lite betydelse, men så är icket fallet för mig. Dels för att omgivningen har vanliga arbetsveckor, dels för att man behöver lite ordning själv trots att man i viss mån är fri att förfoga över sin tid. Veckodagar alltså: Söndagar får man slappa. Hela dagen. Måndagar vill jag vara energisk och känna att veckan kommer att bli produktiv.

Jag måste säga att jag har en intressant to-do-list. En löst definierbar närmsta framtid ska jag göra följande:

registrera firma
kontakta en massa folk som kan svara på mina frågor om allt möjligt
fylla i en massa papper
försöka få kunder
eller skaffa extrainkomster på annat sätt
läsa mer kurslitteratur
skriva hemtenta
gå på utbildningar hos Rädda barnen
mm.

Ja, ni ser ju själva vilken omväxlande tillvaro jag har... Ovisshet kan vara väldigt stimulerande om man kan parera dagar eller stunder när man tänker att allt kommer att gå åt skogen. Ovisshet kräver kreativitet och att inte nedslås av tillfälliga motgångar. När tillvaron är kristalldiffus måste man ha förmågan att se det vackra i det. 

Nu ska jag till KKV och catcha up med havregänget! Trevligt!!




 

Kommentarer
Postat av: Gröna Anna

Det var en gedigen lista! Ovisshet är nog mycket vad man gör det till, det kan vara både tärande och stimulerande.

Sv: Ja, jag med. Jag saknar allt roligt pyssel och skapande från skolans tidiga år. Det är ju inte så lätt att ta sig för på egen hand, och så det där första hindret "köpa material" som oftast gör att allt stannar vid en tanke.

2010-10-25 @ 18:28:55
URL: http://www.metrobloggen.se/gronaanna

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0