kall tisdag

En god, frostbiten morgon är det. Här uppe går precis hösten in i en kallare fas allt medan jag rotar fram mössor och vantar. Idag har jag och Ludde klivit upp tidigare än vi brukar, vi som gärna sjusover oss en aning, för jag ska till gymmet om en och en halv timme och få ett nytt träningsprogram!

Sitter och kollar efter billiga biljetter för mina regelbundna turer till Uppsala. Verkar vara slut på de fina 249:- kronorsbiljetterna som förgyllt min höst och gjort att jag kunde beställa praktiskt taget varenda resa vid ett tillfälle. Sen att det är förkastligt att resa så mycket med flyg vet jag inte vad jag ska säga om. Jag tycker ju det, men ser inga alternativ med min plånbok. Men jag ska börja kolla mer efter dom där superbilliga SJ-resorna...

Nedan kan ni skåda ett bilvrak som gjorde Stig lycklig på sin födelsedag för några veckor sen. I denna vacka Mercedes fanns nämligen en bildel som Stigges bil behövde!

 


Kommentarer
Postat av: Gröna Anna

Åh, jag älskar skrotbilar! Inte för själva bilarna, men allt gammalt och rostigt ligger mig varmt om hjärtat. Att få gå på skattjakt i en sån där djungel av gammalt bråte är nästan himmelriket.



Sv: Haha, ja det undrar jag också! Fast jag minns hur svårt det var att få information och bilda sig en egen uppfattning om saker, när man för det mesta bara hade en eller några få källor (böcker) att tillgå. Och alla småsaker man gick och grubblade på! Tack gode gud för Google. ;-)

2010-10-13 @ 16:11:05
URL: http://www.metrobloggen.se/gronaanna

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0