dilemma

Okej, here it comes:

I vilket läge ska man ta avstånd från människor och behandla dom som skit under sina skor? Jag har nämligen blivit uppmanad att göra detta för en annans skull. Jag kan inte gå in på vem och varför, men jag måste få skriva av mig. Instinktivt vill jag inte. När jag tänker efter vill jag inte heller.

Är detta något naturligt som man gör "vid behov"? Vad ska den drabbade ha gjort för att man ska göra en sådan markering? Ska jag ta avstånd från en person som gjort en vän illa? Just på den senaste frågan vill jag nästan svara ja, men sen när man kommer in på vad "illa" kan vara är jag inte så säker längre.

Den enda person jag kan komma på att jag aktivt brutit kontakten med betedde sig oacceptabelt mot mig personligen. Och jag var ganska förstående ganska länge. Andra kontakter som mer runnit ut i sanden är en helt annan sak anser jag.

Kanske måste vara mer precis för att detta ska bli begripligt. Min åsikt alltså. Men det är ju taskigt mot de inblandade. Men några motargument kan jag ta: jag har gjort fel mot människor och blivit förlåten. Det betyder oerhört mycket för mig även om det inte mildrat vad jag gjort. Är inte dåligt samvete straff nog? Ska man vändas ryggen av en massa människor också, som tar parti för "offret"? *villrådig*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0