de vetenskapliga artiklarnas språktråkighet

Idag är dagen som jag kommer att läsa, läsa, läsa. Tyvärr inte min deckare...eller för den delen Mario Vargas Llosa. Utan torra, språkligt tilltråkade vetenskapliga artiklar. Tyvärr är det sån min vardag kommer se ut nu. Eftersom min utbildning är en master tänker dom att vi bör lära oss, vänja oss och kanske nästan komma att börja gilla dom där artiklarna. Så på litteraturlistan står en handfull böcker samt ca 15 artiklar. Som tur var har dom ett intressant innehåll bakom formen. Organisationsstudier handlar de flesta om, men med olika fokus: emotioner, identiteter, kontroll. För att nämna några.

Angående nobelpristagaren känner jag till honom, men han är ännu oläst av mig. Vet att jag har läst recensioner om hur gubbsjuk han blivit. Och att han stora verk från tidiga decennier funnits i litteraturlistor från gymnasiet och framåt. Ibland kan jag önska att man kunde läsa litteraturvetenskap med rent fokus på samtidslitteratur i några år...låter inte det härligt? Den där Samtal i katedralen ska jag nog införskaffa som första bok. När jag har tid för sånt!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0