Liten helgdag?

Mitt i veckan och redan lite slut. Tänk om onsdagen verkligen var en liten lördag, en oas av ledighet, helst en röd dag, mitt i arbetsveckan. Mitt nya uppdrag är energislukande men givande och intressant. Fastän jag trivs med att göra flera saker samtidigt, blir det ändå rörigt i huvudet emellanåt. Och studierna sen. Det är så intressant när jag väl känner att jag har tid och ro att läsa, men när man ska tänka på sin ekonomi och hur allt ska gå ihop, kan det kännas mindre viktigt och prioriteras bort.



Lösningen är att redan nu fantisera om julmat och de dagar jag/vi planerar att spendera i Umeå. Samt att ha en tv-serie på lager. Förklarade till Linda häromdan hur terapeutiskt det är med tv-serier: dom finns där när man behöver dom, väljer man en snyftig kan man dessutom få gråta ut. Somliga tar aldrig slut heller, trots att dom är bra. Så var det knappast med tv-serierna när jag man var liten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0