Gymmet, min oas

Idag körde jag ett ordentligt pass på gymmet. När jag var klar och låg i bastun kunde jag bara släppa allt, hjärnan som gått lite väl mycket på högvarv gick liksom till sig. Åter igen insåg jag hur otroligt välgörande det är att röra på sig! Så känner jag allt som oftast efter träning: jag blir mentalt stärkt, positiv och energisk. "Varför gör jag inte detta oftare?!" brukar jag fråga mig.

Jag har äntligen tagit tag i vissa saker som släpat efter, och släppt annat onödigt som gnagt i huvudet. Balans! Ikväll blir det lite kvalitetstid med mig själv framför Frasier. När jag känner mig trött ska jag lägga mig, inte före. Hädanefter får det vara nog med sömnsvårigheterna och därmed basta.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0