Regnstänk på min målarsöndag

Jag har inte bloggat på över en vecka. Det lutar faktiskt åt att jag ska lägga ner projektet. Eller kanske bara för sommaren, jag vet inte.

Sen vi hördes sist har jag varit mycket i Sinksundet. Stigges stuga är, för en som inte varit där, en vilsam oas och en evig källa till utomhusprojekt. Och jag som längtar ut på landet vill helst inte åka in till stan efter långa dagar av krattande, målande och slappande under parasollet. Här är dasset som jag målar i ljusgult och vitt, samt med "stugröd" dörr. Blir jättefint!



Sen jag skrev sist har jag lugnat ner mig med mina stresstankar inser jag. Det har varit roligare på praktiken och lugnare med jobbsökandet efter att jag insåg att jag måste släppa den där kliande stressen över saker jag inte rår på. Jag lever mer för stunden, vilket är skönt och egentligen inte svårt alls.

Annat som har hänt sen sist är att vi haft besök av pappa (förra helgen), jag varit på tjejfest (i fredags) och mycket annat. Livet känns bra.

Nu ska vi snart ut till Sinken igen. Vädret är lite oberäkneligt, så vi får se om det blir nåt målat idag. Som tur var finns det mycket annat att göra. Som att sno svartvinbärsbusken från ödetomten bredvid och hitta en plats för den på tomten där den med hjälp av mycket gödsel nog ska trivas, samt pyssla i ordning jordgubbslandet...


Kommentarer
Postat av: Martin

Vilket dass! där skiter man ju som en prins Oo

2010-05-16 @ 19:36:51
Postat av: Emma

OMG! Lyxdass!=) Bara det är värt ett besök till Swedala...

2010-05-16 @ 19:38:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0