Piggelin med trötta ögon


Stigge har gått till busstationen för att ta flygbussen. Kurs med STs fackförbund väntar. Själv blev jag pigg av att bli väckt... Lika bra att börja med dagens bestyr, eller hur? Först blir det te + mackor. Sen ska jag fortsätta med jobb och starta eget pyssel. Klockan 10 ska jag på entreprenörcentrum, det blir skoj!


Tack för snälla ord om min frisyr! Jag trivs själv i den och det kändes bra att göra en lite större förändring för en gångs skull. Idag väntar en syntest på eftermiddagen, vilket känns mindre roligt. Misstänker att jag ser dåligt, tyvärr. Anledningen är att jag har huvudvärk mest hela tiden och att jag känt mig jättekänslig för ljuset i år. Ögonen blir liksom trötta vid ljusförändringar. Jag upplever inte att jag inte ser, men misstänker att jag får anstränga ögonen mer än vanligt och därmed får huvudvärk. Fast eftersom jag alltid tyckt att det är så snyggt med glasögon, och med tanke på att praktiskt taget alla jag känner har glasögon vid det här laget, så är det inte så farligt. Men det kostar visst skjortan också har jag hört... I eftermiddag vet jag säkert!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0