onsdag morgon



Klockan är tidigt och jag sitter och gäspar i min morgonrock och undrar vad som hände med mina sovmornar... Igår hade jag min första dag på praktiken. Ni som har mig på facebook vet redan att jag jobbar åt en konstnärsgrupp i Luleå, med en utställning som ska ta form i Boden i sommar. I ett gammalt havremagasin, dvs huset där man hade maten åt militärens hästar, kommer i sommar tre stycken utställningar visas. Ett par som rör Boden och husets historia (hästarna!) och en större utställning med rysk, häftig samtidskonst samt några nordiska konstnärer. Denna utställning heter "Ryssen kommer!" och det hoppas jag att alla mina vänner också gör!! Kolla mer på hemsidan! 
http://havremagasinet.se/


När jag får en ledig dag härnäst vill jag sätta om ett antal av blommorna i lägenheten. Vissa behöver det verkligen, medan andra bara ska bli ompysslade med lite ny jord.

Funderar på ett gammalt självporträtt (som inte var med på utställningen, men som jag satt upp med häftstift på väggen i min hörna), om jag ska börja måla på det igen. Fixa vissa grejer. Men det känns lite som att gå in i en gammal dagbok och korrigera...den kanske får vara som den är?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0