fair trade och kvinnodagen

Jag har märkt att jag tänkt mycket på kläder på sistone. Kläder jag vill köpa... I brist på pengar för denna roliga syssla, planerar jag nu i stället ev. framtida inköp. Igår gick jag en runda på stan och kollade vad som fanns och jag kollade särskilt efter eco/rättvisemärkta plagg. Eftersom dessa är inblandade i kollektionerna på exempelvis H&M och Åhléns är dom inte jättelätta att hitta alltid, men det känns som att det är värt letandet. Jag hittade en jättesöt klänning på Indiska faktiskt. Deras hemsida är dock inte speciellt uppdaterad och därför får ni inte se hur den ser ut.

Passade just på att googla fairtrade och har kommit in på People trees hemsida (http://www.peopletree.co.uk/) som har en hel del fint. Ni ser en söt klänning här:
 
do not panic scoop dress

Nu ska jag gå och göra färdigt söndagens efterrätt. På tal om desserter kan jag meddela att jag väger nästan 65 kilo numera, jag blev väldigt imponerad när jag kikade ner på vågen. För er som inte känner mig så väl så kan jag informera om att jag har gått upp i vikt och att jag gillar det. Beror förmodligen på en kombination av att jag inte längre är brevbärare (men äter som om jag vore det) samt att jag gymmar. Muskler väger mycket har jag hört... Men sen är det trevligt för en person som alltid känt sig benig att gå upp nåt kilo, även om det nog är mest på magen...

Ikväll tänker vi se den nya danska serien på svt, av trailern att döma verkar den jätterolig! Sen tänker jag planera så att kvinnodagen, som jag för en gångs skull tänkt mycket på i förväg (var finns de organiserade feministerna i Luleå?!), känns meningfull och genomtänkt. I år känns den plötsligt viktig, fastän jag tidigare tvekat inför hur jag ska ställa mig i frågan. Så jag ska nog gå på en Sonja Åkesson-lunch som ges här på kulturens hus. Och tänka på fantastiska kvinnor från historien, från mitt eget liv och världen idag, och på hur vi ALLA (verkligen inte bara kvinnorna) ska fortsätta sträva efter att göra världen bättre! 

Kommentarer
Postat av: Gröna Anna

Kul tryck på klänningen. ;-) Och grattis till viktuppgången!

2010-03-08 @ 16:10:23
URL: http://metrobloggen.se/gronaanna
Postat av: Sara

Varför jag ska sluta äta sött är nog för jag vill gå upp i vikt på rätt sätt. Nu då jag kommit igång och börja träna så vill jag inte förstöra det med massa sötsaker. Och bara för jag inte är tjock på utsidan så behöver inte min insida se så bra ut. Var länge sen jag motionerade och kände att det var på tiden jag tog tag i mig själv och börja göra det. Vår husmor på skolan berätta att bara för man är smal på utsidan så behöver man inte vara det inutikroppen. Om du förstår hur jag menar. Men nog visst slinker det ner en och annan sötsak ändå. För dom gångerna jag väl äter sötsaker vill jag bara inte att det ska bli att jag frossar i mig. Så försöker ta lite sött nån gång ibland, men inte för mkt.



Grattis till viktuppgången :) Det är där jag också vill hamna :)

2010-03-08 @ 17:12:16
URL: http://deeleetee.blogspot.com
Postat av: Katarina

Förstår vad du menar Sara! Och ja, Anna och Sara, det känns rätt bra på 65... :)

2010-03-11 @ 17:49:21
URL: http://kattasendaliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0