Onsdagsfunderingar


Nu mina vänner är det hög tid för mig att skriva lite igen. Några trogna tittar till min blogg ändå, ser jag, trots torkan. Ni ska nu belönas med ytterligare kattbilder era stackare... :)

Ludde/Henry/Pricken/Lilla gubben har varit väldans kärvänlig med mig nu på sistone. Imorse steg han inte ens upp med Stigge som han brukar, för att följa honom som en skugga genom morgonbestyren. Nej, han såg chansen att gosa själv med matte och slippa konkurrens... Stig blev nog lite sårad, men så får herrarna rå om varann i flera dagar nästa vecka när jag ska jobba i Umeå. (När jag väl kommer hem är det säkert jag som är utanför i familjen.) Konstläger för ungdomar, skrev jag det? Ska bli jätteroligt.

Nu har jag hunnit landa lite efter praktikperioden, som ju slutade med ett antal intensiva dagar. Det har redan hunnit gå två veckor sen dess! Jag känner mig laddad för nya tag och är för tillfället inriktad på studieförbunden. Efter mötet med Studiefrämjandets stora administrativa staff förra veckan insåg jag att jag totalt missat den typen av arbetsmöjligheter. Studieförbunden utför ju en typ av kulturarbete och verkar sysselsätta en hel del folk, inte bara cirkelledare på timtid som jag trodde. 

Solen skiner här uppe i Luleå. Vi håller tummarna för att det håller i sig till midsommar, då vi tänker grilla med vänner och vänners vänner i stugan. Igår gjordes dasset färdigt för användning och så monterade vi nya hammocken - oj så fin! I den blir det mycket sommarläsning med kissen i knät!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0