Lillsjöbergslängtan

Nä, ni får inga bilder härifrån. Trist kanske. Men vi får förlita oss på ordet. Nuförtiden ser man knappast en text utan bilder till, så ni kan träna här (bortse från diverse tråkig reklam bara). Och i sommarläsningsromanerna ni säkert har staplat upp vid hängmattan eller på nattduksbordet.

Sitter och funderar i en stillsamt tom lägenhet (värdparet är på dans), spånar över kurser man skulle kunna ge i studieförbunden hemma. Vad behöver luleborna tror ni? Feministisk litteratur? Det har jag ju fan i mig diplom på, det kan funka... Fast helst skulle jag vilja göra skrivarkurser med ungdomar, eller kombinerade skriv- och konstkurser kanske. Kan man locka kidsen till sånt? När jag börjar skissa på saken känns det riktigt bra!

Måste nämna gårdagens fina kväll med Sara också! Vi hade en trevlig kväll, först med matintag i stan och sen på visningsträdgård ute i Hissjö för att slutligen landa i Lillsjöberg. Det är något med min mammas fina by, ni hör det på namnet: mysigt. Där hade jag velat vara nån vecka i sommar kände jag igår när vi var tvungna att rulla in till stan igen efter långdragen fikastund. Kanske tar jag kissen i sin bur och karln under armen och åker tillbaka senare i juli. Behöver min dos av Lillsjöbergs skogsstigar, blåbärssnår, ängar och smultronställen.   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0