Bra helg


Helgen går mot sitt slut och trots att vädret varit sisådär så har det varit en bra helg. Vi har just kommit tillbaka från Sinken där vi varit med kissen och annat trevligt sällskap. Jukka & Hjördis har tittat förbi och Malin & Svea.

Hur går det med utrensningen kanske mina trogna läsare undrar... Det går framåt!! Imorgon ska vi förhoppningsvis hinna åka med en omgång grejer till återvinningen och sen samlar vi det som vi tror går att sälja till loppis. Efter att ha inspekterat loppisplatsen i Kyrkbyn i lördags bedömde vi att Piteås kanske är bättre. Där var massor av folk förra sommarn i alla fall.

Till och med lite kissegrejer ska bort! Ludde växer så det knakar, så snart ryms han inte i selen och klösträdet vi först införskaffade är för litet redan. När man väl börjar utförska i sina gömmor inser man hur mycket överflödigt där finns! Och boken Rensa i röran var inte alls pjåkig utan intressant. Jag fastnade till och med för det där med bauga...vilket kortfattat handlar om att vissa delar av hemmet enligt ett mönster representerar olika områden i ens liv. Exempelvis relationer, välstånd, hälsa, karriär, barn... Vem bryr sig om att det är flummigt, när det funkar motiverande!?

På tisdag åker Jukka & Hjördis till Finland. Lite avis blir man måste jag säga. Tänk att vara i stugan där nån vecka, gud så skönt! Lång egen sandstrand och bastu vid stranden. Ett av mina paradis på jorden! Men semester hemma med mina herrar känns inte heller fel. Kommer bli en skön sommar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0