Blå och gul Iris

Blue Iris: Chanticleer Garden/Philadelphia, PA by jmgphoto.
Idag har jag köpt syrener och irisar. Nånstans på tomten i Sinksundet ska dom få bo... En läig berså skulle vara underbart när det viner i knutarna, men problemet är att man inte vill skymma utsikten, så jag har inte bestämt mig hur syrenerna ska få bo...

Irisar, fast gula, hittade jag förstås vid strandkanten precis på tomtgränsen idag när jag gick och funderade var jag skulle sätta mina fina blåa. Och nog är det fint vid vattnet där dom också verkar trivas, dom är ju lite vassliknande, men jag ska ha mig en rabatt har jag bestämt. En rofylld lite halvskuggig oas där bara vackra saker ska planteras för sitt estetiska värdes skull. Helst ska det också bli läshörnan på tomten...med en hängmatta kanske...å, tur att det finns mycket plats!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0