Tisdagstrudelutt



Tisdag och veckan är igång. Sökt jobb, bakat bullar, promenerat i vackert väder. Tänkt en massa. Ibland är det ändå skönt att livet stannar upp lite, så att man hänger med. Jag är inte en tempomänniska innerst inne. Okej på träningen möjligtvis, men jag vet inte om jag skulle klara av att leva om jag inte fick vila tankarna kring en varm tekopp, lägga mig i soffan och göra absolut ingenting en stund, umgås med böcker emellanåt. 

Vad jag försöker säga är att delar att mitt liv måste få vara inåtvända, stillsamma, meditativa. I övrigt får det gärna hända grejer och vara full rulle. Bara jag har tillgång till en pausknapp... Nu känns det som att jag får extra mycket vila förstås eftersom jag inte sliter i timmar ute i trappuppgångar någonstans som jag är van att göra. Och denna extravila värdesätter jag högt, även om jag naturligtvis önskar finna en ny inkomstkälla/sysselsättning så snabbt som möjligt.

Under dagen har träningsvärken i höfter och armar växt till sig efter vansinniga crossträningen igår. Nej, jag har inte kört nån slags motorcykel, det är en ny form av cirkelträningspass utan vilopauser... Känner mig lite osäker på riktigt hur ont jag får ha i eländesdelarna mina. Efter träning känns det ju bra att det känns, om man säger så. Men jag tror kanske jag ska hålla mig från löpningen iaf för mina stackars höfters skull. Måste komma igång med att stretcha ordentligt dagligen också oavsett vad jag ägnat mig åt, för det här blir jag visst inte av med i första taget. Kanske bra om jag fortsätter besöka sjukgymnasten min tills jag är i ordning? 

Längtar till skogen och skidspåren.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0