Sherlock och rekommendationsångest


Vi har just fått kaffe av Thomas och även om jag tvivlar på att han läser min blogg, så tror jag att Malin kommer att visa denna bild till honom. Fast han lät rätt intresserad av att se en Sherlockfilm redan innan. Jag och Stigge ska gå och se den i alla fall inom en snart framtid, för det är precis en sån film man vill prassla i popcornlådan till i denna januarikyla. Är det inte fler än mig som är sugna på att beskåda detta eventuella mästerverk?!

Sen måste jag få beklaga mig över det faktum att en arbetssökande förväntas ha rekommendationer. Visst, det är helt logiskt, men jag får ändå lätt ångest över att måste fråga folk om det. Det strider liksom mot min inre jantelag att kräva hyllningsbrev till mig själv av folk som haft mig som undersåtar... Ge mig tips på hur man ska tänka kring detta, tack!

Slutligen måste Mirja avtackas som sjöng så vackert idag på sin konsert. Tack för sången Mirja! 

Kommentarer
Postat av: Emma

Du ska alltid kräva rekomendationer när du slutar ett jobb Katarina. Punkt. Alla gör det så det är inga konstigheter där. Det är inget hyllningsbrev, sluta överdriva.

2010-01-06 @ 20:38:59
Postat av: Anonym

Jag vill oxå se sherlock!!! Och med tanke på att jag bor granne med sherlock holmes museet och troligtvis kommer att se filmen på Baker street så kommer jag få den riktiga sherloch stämman!;)

2010-01-06 @ 20:40:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0