Ode till Umeå

Här på Kungsgatan är precis frukosten intagen. Vi är seeega idag. Fast med förkylningen borta och min stundtals mycket ömmande rygg, borde jag ta tag i min julförslöade kropp och gå till gymmet. Nu. Hm...ska fundera på saken i alla fall...

Snart susar jag ner mot varmare breddgrader, tropikernas tropik: UMEÅ. Längtar efter goda vänners sällskap, familjen och vissa favoriter på stan som konstnärsshopen, Kii, Backmans och NK. Och Hströms!!! *suck* Samtliga dessa ställen borde skaffa filialer i Luleå, för här fattas lite av det där. Ställen med själ.



Säg gärna emot mig kära lulebor, för jag behöver väcka romansen med den här stan till liv igen... Jag vet att jag kommer vara såld framåt vårvintern, när isaktiviteterna är i full gång och solen aldrig slutar lysa, men just precis nu känner jag inte så mycket alls för denna blåsiga kallhåla.   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0