Men kära hjärtanes!

Jag har tänkt på det faktum att jag inte bloggat på länge ganska länge, men det känns som att jag varit upptagen med annat. Helt enkelt.

Igårkväll var första gången på Jattes kurs i år. När jag gick och la mig efteråt såg jag syner innanför ögonlocken. I det som skulle föreställa mina tankar fanns bara bilder och färger. Men så har jag målat ganska mycket på sistone. Nån timme per dag i alla fall. Att ha en utställning runt hörnet funkar tydligen bra om man vill komma igång!

Kom på en annan sak också: att jag måste visa mer favoritkonstnärer för er! Nu är det måleri som gäller för hela slanten, varsågoda, underbara Tamara de Lempicka:



Adam et Eve (1932)
Jag såg faktiskt en utställning med många av Tamaras mest kända i London 2004. Eller var det 2003? Hmm... 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0