Kalix

Vi (Stigge, Malin, Svea och jag) har vart i KALIX idag. Tycker det är så snyggt ord! Stigge är made in Kalix eller i alla fall född och uppvuxen därikring. Idag hängde vi med moder Margit och gick på stans bästa café, Lyktan (fast Myggan är praktiskt taget lika bra), samt returmarknaden. Mycket fynd fanns där inte vid första anblick, men jag och Malin lyckades ändå hitta oss lite smått och gott...

Själv bodde jag faktiskt i Kalix med min kära familj en eländig liten sommar när pappa just var färdig läkare. Resten av oss, som då var jag, mamma, Emma och Matti satt i en tom lägenhet eller lekte på gården utanför. Vad jag minns alltså. Tydligen var vi sällsynt sjuka just den där sommaren också. Kort sagt en eländig sommar. Fast inget ont om Kalix, det är en finfin liten stad.



Skrev jag att jag målar igen? Ahhh, det kommer bli så bra!


Kommentarer
Postat av: Maln

När får Svea bli avporträttterad?

2010-01-16 @ 06:11:11
URL: http://styrmiss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0