Boxningshelg!

Radion och datorn är mesta sällskapet på "arbetsdagar" som denna. Jag söker information, bokar saker, ändrar mig, planerar. Och lyssnar med ena örat på radion. Idag har jag besökt Maria ute på Terminalen och fått mig lite pepp... Sakta men säkert ringar vi in vad jag kan, vart jag vill och hur jag ska ta mig dit. Det är verkligen en lyx att ha en personlig coach, oavsett vad det gäller här i livet.

Nu har jag kommit in på veckan med stort V, så det är bara att hoppa mellan allt som måste göras och hitta luftfickorna mellan då jag kan slappa en stund... Utställningen ska hängas på fredag eftermiddag och öppnas för allmänheten på lördag kl 12. KOM KOM KOM! Bortsett från vänner i trakten har jag försökt bjuda in gamla lärare, och annat folk som jag kanske inte träffat på mååånga år. Och nya... All uppmärksamhet är bra tänker jag och man vet aldrig vem som kan bjuda med sig den där kontakten som jag verkligen kan ha nytta av i framtiden. Och vilka är mina potentiella kunder och hur mycket kan de tänka sig betala för ett stycke Kattakonst - det är ett nervpirrande kapitel...

Förra veckan blev fylld av aktiviteter och sociala grejer och jag förvånas över att jag nånsin bara gått till jobbet och sen kommit hem slutkörd och parkerat framför tv:n. Mest ovanligt för mig var boxningsgalan som vi besökte på lördagkväll. Vi var fyllda av förväntan när vi huttrande gick till Pontushallen.

Upplägget var svenska boxare mot lettiska och med styrkeförhållandet lite bättre vs. lite sämre. Är i dessa OS-tider lite småless på detta att man ska heja på sitt land och sina landskvinnor och män. Blev i alla fall det på boxningen, eftersom jag tycker det är en så individuell sport att jag vill få heja på den jag vill. Men värst var upplägget mellan ojämställda kompatanter, det känns inte ett dugg okej för min del. Och den enda överlägsna letten blev utbuad när han vann mot "hemmapojken" (som inte var särskilt bra). Go Latvia ville jag ropa! Som alltid blir jag irriterad när jag förväntas infinna mig i ett fack där man ska tycka på ett visst sätt - jag tänker fortsätta att göra och tycka som jag VILL!

Har för övrigt blivit lite nervös över att bara kopiera bilder hur som helst och lägga ut här. Vem har tips på vad man får osv.?  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0