Har du någon Sasha Fierce?

Vilken tur att det kommer nya veckor med jämna mellanrum. Själv måste jag ladda om mest hela tiden känns det som, kanske för att jag har mycket att hålla i huvudet samtidigt. Alltid är det nåt man försummar, och det känns mycket värre nu när man inbillar sig att man har "all tid i världen", fastän dygnet fortfarande bara har 24 h och jag vill sova en tredjedel av dessa...

Planerna kring utställningen tar sig. Det har varit skönt med extra mycket Jattekurs precis i denna vända (vi hade en heldag i lördags) för då har jag dels haft chansen att måla ännu mer, dels kunna stöta och blöta frågor kring utställningen. För vad ska man ta för en tavla egentligen? Skitsvårt, men ändå lätt: tillräckligt. Det har jag i och för sig kommit fram till själv efter att ha diskuterat frågan med många andra. Döpa dom klarar jag nog också och sen vips är det väl bara hängningen kvar... Spännande tider!

Faran med att ägna mycket tid åt sin "hobby" är att man vill se den som något mer än det. När jag var liten sa jag i och för sig att jag skulle bli konstnär, men nu när jag snart ska fylla 30 vet jag inte hur det skulle se ut. Eller, det vet jag visst: det skulle kunna bli....alldeles underbart (som en bal på slottet...). Och när det gäller sånt här kan man inte hålla på och tänka "realistiskt" och döma av omvärlden, utan i stället öppna alla dörrar och söka möjligheter, vägar, sätt... Naturligtvis finns det massor av konstnärer som inte kan leva på sin konst, men å andra sidan finns de dom som kan det också. Om man inte själv tror sig klara det - hur ska man kunna övertyga någon annan? Så nu är det bara peppning som gäller!!

Beyoncé gjorde rätt som i nån veva försökte döpa sitt artistjag, den kaxiga, bitchiga, scenframträdande, för att skilja den delen av hennes personlighet från den privata. "Var bara dig själv" uppmanas vi till jämt och ständigt. Men när man vill åstadkomma något: skaffa ett jobb, göra en show på en scen, sälja något så måste man peppa upp sig, hitta ett kaxigare jag, förstärka delar av sig själv, mota bort andra sidor, tänka postitivt, ge 110%. Kort sagt: Jag förstod tanken med Beyoncés Sasha Fierce.

Beyonce Knowles Hairstyles Pictures


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0