Grått och snöigt

Medan snön faller utanför och solen från igår nu lyser med sin frånvaro, sitter jag med frukostsällskap i köket och pratar om journalism. Stig är ledig från jobbet och jag funderar på anledningarna till att jag inte läste en utbildning riktad mot skrivande. Eller gjorde jag det? 

All min positiva energi som jag kände häromdan är svår att återskapa. Vid grått väder blir jag nästan alltid en aningens låg och får liksom jobba upp mig till en gladare nivå. Ljus och färger hjälper, så jag borde få sitta i ett ljusterapirum och måla delar av året.

Igår var det dags för magdans igen. Herregud vad jobbigt det är! Min fantastiska lärare Irina Forsberg, är duktig både på att dansa och att entusiasmera. Man slås jag av vilket motstånd det finns i vuxna, svenska kroppar när vi står där framför spegeln. Själv känner jag mig dessutom som en jätte bland de kortare madamerna...men vi kämpar på tillsammans oavsett storlek och fallenhet och förundras över Irinas energi. För det är jättebra för mig att göra detta, och fastän det är jobbigare än man kan tro är det också väldigt roligt. Och några moves är jag ganska bra på måste jag få säga... Och om jag fortsätter ett tag skulle jag kunna unna mig nåt sånt här:

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0