Kära, tålmodiga läsare...



Oj, nu har jag försummat min blogg under en längre tid. Men för er som inte hört av mig i verkliga livet heller, kan jag avslöja att jag 1.lever 2.varit väldigt upptagen... När jag listade allt jag gjort på sistone för mig själv igår blev jag chockad och tydligen har jag härmed överbevisat min egen uppfattning om att jag saknar simultanförmåga!

Morgonens andra stora kopp te står och ryker brevid tangentbordet. Idag har jag mjukstartat dagen, och som alltid pratar Morgonpasset på i bakgrunden. P3 för er som inte vet vad jag menar. Tydligen har jag inte vuxit ifrån min favoritkanal än, fastän det var den jag lyssnade på redan som 15-åring. Kanske händer det nåt revolutionerande på denna punkt nu i slutet av februari när jag går in på 40:de årtiondet som pappa glatt upplyste mig om sist jag fyllde år... Men det är långt kvar till Stig och hans P4 i alla fall, så mycket är säkert. Där har vi vår tysta men tydliga tvist: han byter bort P3 till P4 och jag gör detsamma, fast omvänt, så fort jag får chansen... Som tur var kan vi enas om P1 eller P2 ibland.

Tisdagskvällen spenderades i vanlig ordning i Jattes ateljé och vi hade trevligt men kände oss alla på lite gnälligt humör, så diabilderna med konst som Jatte alltid börjar kvällen med fick utstå hård kritik... I mitt eget målande händer inte så mycket känns det som, eftersom jag påbörjar nya dukar hela tiden, men inte avslutar. Men jag ska ha en intensiv målardag snart, och ge bilderna chansen att utvecklas... Mest skulle jag bara vilja måla naket/kroki just nu, men var finner jag modellerna för det?! Frivilliga kan anmäla sig här, eller ringa mig! 

Annars känner jag mig inspirerad av folk omkring oss som just nu kollar på hus eller lägenheter, Lasse & Elisabet exempelvis. Jag hoppas att de alla hittar vad de är ute efter till ett bra pris! Och så drömmer jag om att kunna göra detsamma nån dag...

 Ha en skön onsdag kära vänner!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0