Bra start!



Redan innan frukost är jag på gott humör denna onsdag, och nu när jag har ätit mår jag ännu bättre! I tidningen läser jag vad jag tydligen missat på nyheterna igår: att Birgitta Ohlsson är vår nya EU-minister! (Och dessutom har hon en frisyr som liknar min nya...) Birgitta Ohlsson, en stjärna från folkpartiet, som borde ha fått en ministerpost från första början om inte det stått så många gubbar i vägen. Hon är en feminist som verkligen brinner för viktiga, viktiga saker! Tjoho!
Läs mer på:
http://www.dn.se/nyheter/politik/pirrig-birgitta-ohlsson-ny-eu-minister-1.1038234

Det var nåt annat positivt jag skulle ta upp också, men jag verkar ha glömt av vad det var. Nåt mindre viktigt om man säger så, som mitt goda humör eller att Stina Lundberg Dabrowski gästar mitt morgonprogram på radion. Vilket i och för sig inte är fy skam! Idel förebilder denna morgon, kvinnor som kämpar för att få göra det dom vill och göra nåt viktigt dessutom.

Ett tack till Ulrika för en välbehövd och inspirerande stund igår! Efter ny frisyr och några väl valda (superbilliga) reafynd känner jag mig rustad för nästan vad som helst... Frida som klippte mig kan förresten rekommenderas - kolla på Sax & Maskins trevliga hemsida för inspiration: http://www.saxochmaskin.se/

Ha en trevlig dag alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0