VG

Första poängen på mitt ledarskapsprogram är nu tagna, såg precis ett mail från min lärare. Skönt att vara på gång! En viss ringrostighet har jag känt av, det börjar ju vara några år sedan jag pluggade sist... Kurslitteraturen har också varit lite tyngre än vad jag är van vid som studerat idel "roliga" ämnen tidigare. I litteraturvetenskap, som jag läst mest, är ju skönlitteratur en stor del av studierna för att ta ett exempel. Men nu när det handlar om en "vuxenutbildning" får jag kämpa lite mer...

Kursen som pågår nu handlar om utvärdering. Rent instinktivt låter ju det som en viktig sak av vilken typ av verksamhet som helst. I synnerhet offentlig sådan. Jobbar man med rätt saker, på rätt sätt, med ett tillfredställande resultat? Om det "bara" handlar om att sälja en produkt är det lätt att se när resultatet är bra eller dåligt, men att lyckas med exempelvis pedagogsikt arbete är mer komplicerat. Tänk bara på den eviga diskussionen om den svenska skolans tillstånd...

Ikväll väntar bio och filmen vi tänkt se heter The Town. Hyllad i lokalpressen, men jag har läst mer ljumma recensioner på annat håll. Men det spelar inte nån större roll: ibland vill man bara gå och se en film, prassla i godispåsen i biomörkret och bli underhållen en stund. Det behöver inte vara nåt underverk som visas på duken där framme. Ben Affleck duger bra!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0