News

Hundra år av tystnad på bloggen. Ungefär. Hög tid att skriva en rad.

Mångfalda:
Går på möten och har träffat andra som drivit olika former av integrationsprojekt. Mycket intressanta sådana! Har haft möten med annat folk också, bland annat om ett utbyte för unga entreprenörer och med ett studieförbund. Nån gång ska det bli affärer av allt och inte bara snack... Men jag är nog fortfarande i fasen då jag sonderar terrängen. Och så är jag nog lite feg också.

Försöker sätta ihop en föreläsning alternativt läsecirkel med böcker av kvinnliga författare från muslimska länder. Inte på något sätt en enhetlig kategori, men det är lite det som är poängen. Om någon har en tanke om nån grupp eller företag skulle vara intresserad av en sådan föreläsning, meddela mig!!

Katta:
Gått på utbildning till samtalsledare för Ellengrupp hos Rädda barnen. Blir kul att ha en samtalsgrupp med 14-åringar till våren!

Försöker förbereda mig för julen, men jag är inte i stämning. Dessutom vet vi inte ännu om vi kan fira tillsammans jag och Stigge och det känns mindre kul. Fast det blir kul att träffa alla familjemedlemmar ändå...och andra släktingar och vänner!


Kommentarer
Postat av: Malin

Kul att du börjat blogga igen. Har sakant det! Ska ni inte till Umeå över jul?

2010-12-17 @ 11:30:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0