Mångfalda-logga

Vänner,

En paus i pluggandet. Tänker på min företagslogga som jag måste skaffa. Behöver bolla lite med er om detta.

Först ville jag nog bara ha ordet Mångfalda i ett snyggt typsnitt. Sen insåg jag att det där snygga liksom inte förmedlade nån vidare mångfald, om ni förstår vad jag menar. Min tänkta logga var för enhetlig och steril.

Måste den då vara spretig blev nästa tanke? Motvilligt tänkte jag mig en logga i blandade typsnitt. Kanske i grafitti. Men njaaaaaaäää. Det blev inte bra i mitt huvud i alla fall. 

Så igår i bilen, ute på en åktur, fick jag mig en snilleblixt. Hoppas jag. Fast jag har ingen idé om hur jag ska förverkliga den. Känner någon till ett typsnitt som liknar arabiska alfabetet? Jag vet att det finns med ryska (kyrilliska) alfabetet, dvs typsnitt som härmar/liknar det. Fasiken vad snyggt det skulle vara!

Kommentarer
Postat av: Katarina

Found it! Snyggt, men även om det är gratis vet jag inte hur jag får in det i mitt word, onördig som jag är...

2010-12-05 @ 14:13:43
Postat av: Linda

Jag kanske kan hjälpa till =) Ifall du inte redan har löst det själv förstås.

2010-12-15 @ 21:32:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0