Fredag

Morgonpigg denna fredag. Funderar redan på vad jag ska hitta på ikväll när sambon ska på julbord & tillhörande festligheter. Om inte jag och Ludde ska mysa själva här hemma funderar jag på att se en bio. Eller nåt.

Annars har jag redan varit ute i snökaoset, och skulle vilja slå ett slag för de dåligt plogade trottoarerna. Dom verkar inte vara överdrivet prioriterade. Tänker på dom som har svårt att ta sig fram och hur det går i 15 cm snö alternativt en smal upptrampad stig. Jag hoppas att jag har fel när jag tänker att rullstolar och rullatorer inte tar sig fram så värst bra. Och om jag inte har fel önskar jag kommunen prioriterade allas vår framkomlighet. Det är ju ett evigt tjat i nyheterna (från södra Sverige...) om plogningen på vägarna, men en bil som är vinterrustad tar sig fram ganska bra även om det snöat.

Nu ska jag skypa med systeryster!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0