Läsning, läsning, läsning


Och tyvärr inte skönlitteratur... Romanen på bilden har Stigge läst nu på slutet av sin semester (idag är hans första arbetsdag efter 6 veckor ledigt!) och han kunde verkligen inte slita sig. Låg tyst i soffan hela dagen... Nästan lika intressant är min kurslitteratur om ledarskap. Just nu läser jag om egenskaper och färdigheter som är bra att ha eller införskaffa sig som ledare. Det finns bland annat psykologiska tester man kan göra för att få ett hum om hur lämpad man är. Om inte annat kan man se vilka egenskaper man är bra på och vilka man bör jobba på att förbättra om man vill bli en bra chef/ledare...

Hur tycker ni själva att det låter med följande egenskaper hos en chefsperson: Intelligens, självförtroende, integritet, beslutsamhet och sällskaplighet (social kompetens). En sak insåg jag igår när jag satt och läste: jag måste banne mig bli mer beslutsam!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0