Håhåjaja...


Hej världen!

Sitter i papper och tankar och lösa planer. Snart börjar min termin och jag har kurslitteratur som behöver läsas. Vid sidan om studier behöver jag alltjämt en vettig inkomstkälla, den punkten ligger högst upp på att-göra-listan. Efter ett möte idag med ännu en chefsperson, slås jag av hur viktigt det är med kontakter (hon kände till ALLT och ALLA). Ändå tror jag fortfarande att man kan komma sig fram med bra idéer, för förr eller senare stöter man på en person som säger Ja! till en främling. Eller att det bara klickar med personkemin. Eller så hittar ett annat sätt att förverkliga sina visioner. Sen kan förstås många idéer behöva stötas och blötas lite, man måste revidera och tänka om. Man kanske söker sig till fel samarbetspartners eller tänker fel kring finansiering.

Det bästa är att det nog är lättare att förverkliga drömmar än vad man tror. Jag blir fortfarande väldigt positivt överraskad när människorna jag hör av mig till säger att jag kan komma förbi eller vill höra mer om vad lilla jag har på hjärtat. Men så är man ju ödmjuk som få (knappast)... 

Katten har precis lagt sig på sin rosa kudde för en eftermiddagslur. Man kanske ska lägga sig i soffan och umgås med huvudboken Leadership, som hittills är jätteintressant. Skönlitteraturen får vänta... Jag åker ner till Uppsala redan 3/9, jag längtar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0