Framför mig: studier

Vet ni vad jag ska läsa i höst? "Masterprogram i pedagogiskt ledarskap", på halvfart och distans i Uppsala. På längre sikt är drömmen att arbeta som rektor, men som alla andra måste jag nog jobba mig upp. Därför söker jag mig till studieförbund och andra typer av skolor nu. Helst vill jag ha ett bra extrajobb, gärna upp till 75-100%, även om det är svårt att säga exakt hur mycket jag kan jobba innan studierna börjat.

För mig som redan läst en massa år känns det bekant men ändå pirrigt och nytt. Nu finns ett tydligare mål i sikte. Nu gäller det att leverera... Men det känns bra! Förresten: Alla som kan tänka sig erbjuda en sovplats i Uppsala/Stockholm räck upp en hand! Jag kommer ner en helg i månaden.

Som ni kanske kan se på bilderna har Ludde växt. Han är fortfarande världens underbaraste. Bara senaste veckan har han fått besök av barn och hundar, sett lite mer av världen. Barn (stora som små) går ganska bra, han känner att dom är kattungar i anden och försöker leka med dom. Hundar är han än så länge ganska skeptisk mot, men vi hoppas att han kan ändra sig på den punkten.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0