Å tjejer! & jobb på g!

(Måndag:) Vilken härlig helg! Jag har cyklat hem från lördagens och söndagens workshop med massor av energi och idéer! Insett att jag gärna vill ha ett tjej/kvinnonätverk som aktivt jobbar med feministiskt perspektiv, och föreningen Syster verkar öppna för att ha delvis separatistiska inslag... Till vardags (och fest för den delen) har man ju alltid sina vänner som pepp, men att jobba mer medvetet i grupp/förening är en helt annat sak. Lisa från Malmö Fria Kvinnouniversitet, som ledde oss genom helgen, var i sig en stor inspiration.

Folk som känt mig forever vet att jag stundtals inhyser en rabiat feminist. Och ändå är högst älskvärd.. :)


(Tisdag:) Jobbmarknadet öppnar sig något. Mot extrainkomster i alla fall, men allt är som sagt välkommet i dagens läge. Känns skönt att känna sig lite åtrådd på arbetsmarknaden efter en period av...torka milt sagt. Snart väntas finbesök från Umeå i form av Sara Ö! Härligt blir det att få rå om henne ett tag! Mamma var ju uppe onsdag- fredag förra veckan och det var riktigt trevligt det med. Umesläkten och vännerna börjar röra lite på sig...

(Onsdag:) Å, idag planerar jag saker! Längtar till hösten redan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0