söndagsblå

Känner mig blek om nosen och skör idag. Den här återgången till november-känslan är inte så farlig, eftersom jag vet att den är övergående. April är ombytlighet. Men bristen på semester känns tärande och jag har varit nära att falla in i onödigt tjafs om saker just för att jag är irriterad över att inte ha fått min dos London. Och Emma!



För en stund sen tog jag upp en fråga med Stig som är lite känsligt för mig, men som jag ändå hade kunnat låta vara. Det har att göra med omgivningens bemötande och mer specifikt när en ny partner kommer in i bilden. Men jag kan inte skriva om det här egentligen. Vissa saker önskar man bara att de kunde vara annorlunda. Men vem har sagt att livet ska vara lätt?


Kommentarer
Postat av: Josse

Nej. Livet är inte lätt. Den som instruerar sina barn i livets enkelhet gör dom en stor björntjänst. Men ibland är det svårt att föreställa sig vidden av livets svårighet. Inte för att jag hittills varit i närheten av extremerna, but I sure got more than I bargained for. Eller kanske inte... jag famlar alltjämt i mörkret, och saknar uppenbarligen ljuset att läsa det finstilta.

2010-04-20 @ 01:54:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0