min fredagskväll

Ibland känns det som ett lyckat liv mäts i hur roligt man har det på fredag/lördagkvällar. Lite så var det när man var yngre i alla fall. Just denna fredag känner jag mig av denna anledning lite misslyckad eller kanske rentav olycklig eftersom jag sitter ensam hemma. Ofrivilligt. Så feel free att tycka synd om mig om ni har tid bland allt tacos och fredagsmys och godis som alla ni andra verkar dela...

Efter en viss vältran i självömkan tänker jag snabbt ta tag i min sköna frihet och försöka hinna följande:

1. Att se lite Frasier! Stig gillar inte F sådär som jag och Sara gör, så jag brukar spara det till mina ensamma stunder. Eller till mysstunderna med Sara på Tomtebo i Umeå. Ostkakan är nära på obligatoriskt tilltugg...

2. Baka nåt gott! Det var alldeles för länge sen jag smällde ihop en bulldeg och det finns inget mer terapeutiskt i min värld än att skapa, forma och grädda bröd av olika slag.

3. Måla! Jag har inte rört penslarna sen Jattes kurs tog slut tror jag. Från det att praktiken började har det inte blivit av. För måleri behöver jag fokus, inspiration och te. När man ser är igång spelar det ingen roll om Stig skulle ha postfest i vardagsrummet, då är jag så inne i det.

Nåt sånt blir det alltså. Inte särskilt sorgligt alls. Snarare bekymmersfritt... Och imorgon väntar eventuellt storloppis på Arcus och ett träningspass. Den som lever får se.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0