jobbsökartisdag


Hängaren jag köpte på arcus.

min vackra prakikarbetsplats i Boden!

Äntligen en riktigt god morgon! Ute är det vått och grått, men min dagsform är på topp ändå för ovanlighetens skull. Ibland behöver jag faktiskt gråa, fula dagar att spira i!

Igår jobbade jag halvdag på praktiken för att sedan, efter lunch hemma, gå på arbetsförmedlingen. Hamnade efter den obligatoriskt långa väntetiden (och trots att det står personal och hänger i lokalen) hos en pratglad herre. Jag kan bli så trött på surriga människor som inte riktigt lyssnar eller tar in. Denna karl ville på nåt sätt förmedla en viss dos livsvisdom och jag var tvungen att kontra med att surra tillbaka eftersom jag inte finner mig i att bli nerpratad. Inte av karlar i alla fall. Slutresultatet blev ganska trevligt.

Den absoluta majoriteten av personalen på AF är faktiskt trevliga typer som inte till 100% står för det byråkratiska maskineri som de jobbar i. De kan faktiskt se individen som kommer dit och försöker efter bästa förmåga ge tips på vägen eller hitta möjligheter. Jag har blivit positivt överraskad av vänligheten där flera gånger. Det är bara i undantagsfall som man drabbas av den superbyråkratiska, uppgivna alternativt nedlåtande delen av personalstyrkan.

Idag väntar en dag av jobbsökande. Eller i alla fall uppföljning av sökta jobb och en träff hos inspirationskällan Maria, min jobbcoach. Våra möten brukar alltid vara trevliga och peppande! Nästa vecka ska jag förbi på entreprenörscentrum igen. Så det är dags att ta upp de dammiga starta-eget-idéerna jag har nånstans...



Nån dag ska jag lägga några penseldrag vid denna mystiska bild, som påbörjades för några månader sedan. Tror jag måste måla över centralgestalten som ser ut som en profet eller en felbyggd dildo. Nån som ser något som skulle kunna tillåtas växa fram?

Kommentarer
Postat av: Martin

Blodsröda spöket Laban ger fingret åt etablissemanget!från sin misär djupt nere i infernot.

2010-05-05 @ 14:29:35
Postat av: Anonym

Oj, det var mörkt! Får se om nånsin kommer igång med att måla igen.

2010-05-05 @ 15:15:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0