...när man drömmer om Paris...

Kära bloggen,
Idag är det kulturnatten i Luleå. Programmet har ni här: http://www.skadebanan.com/LUK124_A4-blad%20-09.pdf
Vi tänker se Patriks band (14.50 på köpmantorget!), kanske repetitioner av Tjeckovs Måsen på teatern, samt lite musik och dans och vad vi nu stöter på ute i vimlet. Tur att jag känner mig piggare, för det blir nog trevligt!

Kanske inte skulle ha skrivit om resor igår, man blir så sugen när man får det på hjärnan. Funderar på att dra till Paris när jag fyller 30 i februari, men Stig invände att det nog kan vara kallt där då, vilket jag tyckte var en lite partydödande åsikt...men han hade rätt, se själva på bbc:s vädersida:
 http://www.bbc.co.uk/weather/world/city_guides/results.shtml?tt=TT003570
Frågan är om det spelar någon roll, Paris är väl ändå Paris? Och även bloggen skulle vinna på det, ni skulle dränkas i parisbilder under vad jag misstänker en låååång tid...

Imorse drömde vi lite om vad vi skulle göra om storvinsten nån gång infinner sig...Mina tankar gick direkt till hur mycket man skulle vara tvungen att dela ut till sina närmsta, vad jag själv vill ha kändes lite mer oklart. Ett fint hus på en fin plats, det vet jag att jag vill ha. Och sen kom jag på att jag nog skulle börja läsa en lååång utbildning, förkorvra mig fram genom livet, utan en tanke på att göra rätt för mig... Vet inte om det där med att vinna en massa pengar egentligen är så önskvärt, och det är svårt att föreställa sig hur det skulle bli, men jag tror jag ska köpa mig en triss i alla fall... 

Här är några bilder av okänd fotograf som jag starkt misstänker kan ha varit Emma. Eller Matti? Det är i en taxi i Stockholm och mammas 50-årsdag ska firas. Jag verkar hur som helst ganska nöjd, medan Micke sömnigt lutar sig mot min axel. Fotografen har inte riktigt kodat hur fokus ställs in på min kamera, eller så är han/hon bara för nära, men det blev fint ändå. Mammas hår är det som skönjs i bakgrunden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0