Min tilltänkta bil och jag


Ibland funderar jag på att skaffa en bil. Jag tror det skulle vara trevligt att ha en, inte bara av praktiska skäl. Tänk att ha ett helt eget handskfack och en bagagelucka och någon att tvätta och sköta om annat än sig själv. Finåka runt, bara bilen och jag på söndagar... Eller impulsbesöka lagomt fjärran platser över helgen utan att behöva övertala och planera in det med en bilägare.

Tyvärr är det precis som med digitalkamerorna: för mycket att sätta sig in i. För jag vill liksom kunna själv, inte ha en tolk mellan mig och bilen (läs Stig), inte stå handfallen när den krånglar eller ruinerar mig. Så jag ruvar på det så länge: tids nog kommer mina bilägg och kameraägg vara redo för kläckning...

Kommentarer
Postat av: Klara

Bil.....

Frihet, äventyr, lycka, spänning. Det är kul att ha bil! Speciellt om den är en veteranare. Min framtida drömbil är en 4 CV. Du vet den där lilla cittran med rulltak och förarstolar som lätt plockas ut och används som campingfåtöljer!

2009-09-07 @ 23:23:20
Postat av: Katarina

Ja, precis! Gärna nåt gammalt och charmigt (men som går som en ny...). Kollade in din drömbil (finns att köpa på blocket)och den var fin!

2009-09-08 @ 15:25:01
URL: http://kattasendaliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0