Fredagskatta...


...är trött, trött, trött. Men har duschat bort posten i alla fall och jobbar på att piggna till. Vi ser fram emot räkfrossa ikväll även om jag är skeptiskt mot ordet, det låter skumt och 80-taligt. Jag menar, det måste ju finnas en bra anledning till att ett humorprogram döps till just detta...

Från mitt hem och min barndom har jag mest bara koll på dom vanligaste högtiderna och ritualerna (dvs. dom kristna): typ jul och påsk. Saker som räkfrossa, dansa runt midsommarstänger och kräftpremiärer är nästintill exotiska för mig. Hur man gör och varför är lite luddigt helt enkelt. Snart 30 funderar jag fortfarande på vilka högtider/jippon som jag vill göra till mina egna nu när jag är vuxen... och vad vill man föra vidare till eventuella barn? Jul är nästan den enda självklara, och det är mest för matens skull. Vad säger ni? 

Kommentarer
Postat av: Malin

Skippa högtiderna!

2009-09-11 @ 18:17:57
Postat av: staggerlee

ja... vad kan man säga katarina... minnen och hur man bör vidarebefordra dem är svårt...

allting är subjektivt och en katt på armen gör det svårare att skriva...



egentligen kan man bara försöka göra det bra... inte försöka återskapa sina egna minnen... alla måste få göta sina egna...

ha det kul på båten om ni kommer på den...

2009-09-11 @ 18:39:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0