Kramar, konst och korv



Hej alla mina små sötnosar!
Idag ska vi gå från mammas bastu till finländsk tallskog. Bildmässigt i alla fall. Fast det är väl inget direkt att skriva om, så vi tar nåt helt annat...

Först lite om gårdagens ämne: Kramfesterna skulle kunna funka här uppe tycker jag, eller var som helst där det finns behov. Garanterat i singel-stockholm... Om man gjorde om konceptet lite och anpassade efter svenska modellen, dvs. slängde in sprit i bilden, DÅ skulle ingen banga! Fast då blir det förstås som krogen - i pyjamasklädsel - och hur lockande låter det? Nej, men allvarligt...jag tror faktiskt att det är en bra tanke och att det hjälper människor att må bättre. Däremot är det tveksamt om norrbottningar (eller svenskar över huvud taget) är så lättövertygade, så den som blir taggad kanske ska höra runt lite innan han/hon startar sitt kram-party-företag här...

Ikväll ska jag gå på en konstkurs här i stan. Ser fram emot att träffa konstintresserade, målande människor! Berättar mer om detta sen. Därmed har jag två kvällsaktiviteter i veckan som jag ska orka gå till efter att jobbet sugit ut sitt och man oftast är ganska trött. Men jag tror det är som med träningen: tar man sig bara till gymmet finns lite energi kvar, och framförallt känns det väldigt skönt att göra något för sin egen skull. Det ger energi tillbaka helt enkelt.

Nu väntar ugnskorven på uppätning! Hej så länge!





Kommentarer
Postat av: M

Haha, ja med lite sprit, blir nog krampartyna succé, men det är kanske som du säger att då är det som att gå på krogen fast i pyjamas :)



Kul med konstkurs. Du är driftig du!!!

2009-09-30 @ 08:55:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0